FroggyPong

Minäkin pääsin alkuun Scratchäämisessä Algoritmisen ajattelun kehittämisen (syksy 2019) kurssilla. Kurssi oli tiivis paketti laajasta aihe-alueesta, mutta onnistuin silti laajentamaan aiempaa ymmärrystäni ohjelmoinnista erityisesti pedagogisista lähtökohdista. Yhtenä kurssitehtävänä tein FroggyPong-pelin Scratchillä. En tietenkään onnistunut ilman ohjeita vaan ohjelmoin pelin Tuomisen ja Sumun Pong-jalkapallopelin ohjetta hyödyntäen. Muutama kohta oli hakusessa (esim. 3., 9. ja 14.). Haasteellisinta oli nyrjäyttää aivot ymmärtämään ohjelmakoodissa niitä kohtia, joissa yhteen palikkaan sisällytetään yksi tai useampi lisäosa. Ilman ohjeen värikoodausta olisi mennyt pieleen tai ainakin aikaa olisi kulunut huomattavasti enemmän.

Hauskoja pelihetkiä!

Lähteet

Tuominen, J. & Sumu, V. Pong-jalkapallopeli. Viitattu: 13.12.2019. Saatavissa: https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/tapahtumat/harrastemessut/PongJalkapallo.pdf.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s